.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزارشی از بلاتکلیفی دستگاه‌ها درخصوص ساماندهی و نگهداری حریم 60 متری سواحل؛
همه در انتظار سازمان عمران سواحل ! / گام اول در مازندران اشتباه بود
شمال نیوز : امروز حدود 18 ماه از صدور این حکم و تعیین مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران به‌عنوان متولی ساماندهی سواحل سپری شده است اما همگان و حتی استاندار آگاهی دارند که هیچ اتفاق خاصی در سواحل نیافتاده است و سواحلی که حریم 60 متری آن با دستور رییس‌جمهوری آزاد شد، درحال حاضر به حال خود رها است .
همه در انتظار سازمان عمران سواحل ! / گام اول در مازندران اشتباه بود

شمال نیوز : یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم که تنها چند ماه پس از آغاز کار در سال 1400 و با دستور آیت‌الله رییسی  انجام شد، آزادسازی حریم 60 متر سواحل دریای مازندران بود. 

 

به گزارش شمال نیوز، در پی این دستور سید ابراهیم رییسی، همه دستگاه‌های دولتی و نهادهای انقلابی ، حریم 60 متر را آزاد کردند و در مواردی که مقاومت‌هایی صورت گرفت استاندار مازندران با حکم دستگاه قضایی وارد شد و دیوارها و فنس‌هایی که نصب شده بود را برداشت و درحال حاضر 60 متر در نوار ساحلی استان برای همه آزاد است و در اختیار نهاد یا دستگاه خاصی قرار ندارد جز درصد اندکی که مربوط به سازمان بنادر، کشتیرانی و نیروگاه است که استثنا هستند و لازم است تأسیسات و زیرساخت‌های آنان وصل به دریا باشد.     

 

استان مازندران به‌عنوان استانی که ساحلی طولانی دارد این ظرفیت را داشت و هنوز هم دارد که با سرمایه‌گذاری در این بخش و ایجاد زیرساخت‌های مناسب به نگین نوار ساحلی  خزر تبدیل شود.

 

سیدمحمود حسینی‌پور وظیفه ساماندهی ساحل را به

سازمان همیاری شهرداری‌های استان مازندران واگذار کرد.

 

 استاندار مازندران در جلسه 28 اردیبهشت 1401  ستاد ساماندهی سواحل استان، با اشاره به الزامات ساماندهی سواحل به موضوع حفظ و نگهداری سواحل، بهبود و آمادگی سواحل برای مسافران و استفاده عموم مردم، توسعه گردشگری و مسائل فرهنگی، اجتماعی ، بهداشتی و امداد و نجات تاکید کرد و گفت: با توجه به این‌که شهرداری‌ها، نقش اساسی در سواحل استان دارند بنا بر پیشنهاد معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، سازمان همیاری شهرداری‌های استان مازندران به عنوان متولی ساماندهی سواحل در استان تعیین شد.

 

 

وی تصریح کرد: مقرر شد در مدت ۱۰ سال، سرمایه‌گذاری‌های لازم در بخش اقتصاد سواحل انجام شود تا مردم استان بتوانند از درآمد سواحل استفاده کنند.

 

 

امروز حدود 18 ماه از صدور این حکم و تعیین مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های مازندران به‌عنوان متولی ساماندهی سواحل سپری شده است اما همگان و حتی استاندار  آگاهی دارند که هیچ اتفاق خاصی در سواحل نیافتاده است و سواحلی که حریم 60 متری آن با دستور رییس‌جمهوری آزاد شد، درحال حاضر به حال خود رها است.

 

جای تعجب است که تا امروز استاندار مازندران یا معاون هماهنگی امور عمرانی نتوانست گزارش عملکردی از این متولی سواحل در استان بگیرد و به افکار عمومی ارائه کند ضمن این‌که  مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های استان نیز هیچ نشست رسانه‌ای برگزار نکرده و به سوال خبرنگاران درخصوص این موضوع مهم به کسی پاسخ نداد.

 

گام اول اشتباه بود !

 

یکی از کارشناسان مرتبط که نخواست نامش را طرح کنیم در این زمینه به « استقلال ایرانیان» گفت: استاندار مازندران گام نخست را در این زمینه اشتباه برداشته است ، چون از منظر قانونی، سازمان همیاری نمی‌تواند به این بخش ورود کند چون این حوزه مربوط به گردشگری است و متولی آن نیز شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

 

این کارشناس همچنین به مشکلات مالی سازمان همیاری شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: استاندار برای ایجاد زیرساخت‌ها به این سازمان حکم داد اما هیچ اعتباری برای این کار تعیین نشد و سوال ما این است که اگر هم سازمان همیاری قصد داشته باشد اقدامی کند، اعتبار و بودجه آن را از کجا تأمین کند ؟

 

وی در همین زمینه افزود : با این وجود سازمان همیاری شهرداری‌های استان در چندین شهرستان دست به اقداماتی زد اما شکایت قضایی علیه این سازمان شکل گرفت و به همین دلیل سازمان همیاری، عملاً در این بخش نمی‌تواند اقدامی به‌عمل آورد اما مشکل آقایان این است که این موارد را به افکار عمومی گزارش نمی‌دهند درحالی‌که لازم بود هم استاندار و هم مدیرعامل سازمان در این زمینه به افکار عمومی گزارش دهند. 

 

از دیگر سو درخصوص تاسیس سازمان عمران سواحل نیز از مدت‌ها قبل حرف و حدیث‌هایی بر زبان بود و که برابر دستور وزیر کشور قرار است تشکیل شود و ساماندهی سواحل را متکفل شود موضوعی که مدت‌هاست خبر روشنی از آن توسط مدیران محلی طرح نمی‌شود. 

 

 

درحال حاضر کمیته ساماندهی سواحل به ریاست

استانداری و دبیری سازمان بنادر مسئول است

 

 

در مصاحبه‌ای اختصاصی با «احمد توکلی» معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران آخرین وضعیت  تاسیس سازمان عمران سواحل را جویا شدیم .

 

 احمد توکلی گفت: تشکیل سازمان عمران سواحل منتظر ابلاغ دستور‌العمل ملی است و ما هم منتظر هستیم اما براساس قانون، کمیته ساماندهی سواحل به ریاست استانداری و دبیری بنادر امورات مرتبط را انجام می‌دهد.

 

از معاون هماهنگی امور عمرانی همچنین پرسیدیم آیا در حال حاضر حریم 60 متری سواحل آزاد شده متولی دارد یا خیر؟

 

احمد توکلی در این زمینه نیز پاسخ داد: مناطق آزاد‌سازی شده حریم 60 متر، جزو انفال و در اختیار منابع طبیعی است اما در مناطق شهری و روستایی در صورت درخواست شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، امورات ساماندهی به آنها واگذار می‌شود./ استقلال ایرانیان

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.